Vrijzinnigen Soest NPB

Vrijzinnig Soest wil een ontmoetingsplaats zijn voor iedereen die geïnteresseerd is in religie en cultuur.
Als open geloofsgemeenschap bieden wij een gastvrij onderkomen voor iedere zin zoeker, een herberg waar levensvragen aan de orde komen, waar ontmoeting belangrijk is en waar mensen aandacht en zorg hebben voor elkaar en voor anderen. Voor ons is geloof geen vaststaande overtuiging, maar een zoektocht naar zin en betekenis met steeds nieuwe vormen en inzichten.

Vrijzinnig Soest is een vereniging met leden en donateurs en geen kerkgenootschap, hoewel het wel zondagse vieringen kent. De vereniging heeft een bestuur en dit bestuur legt jaarlijks aan de Algemene Ledenvergadering verantwoording af van het gevoerde en het toekomstige beleid. De ledenvergadering is het hoogste gezagsorgaan. Zo nodig worden extra ledenvergaderingen gehouden als daartoe dringende behoefte is voor tussentijdse te nemen besluiten over de voortgang van de geloofsgemeenschap.

Vrijzinnig Soest is aangesloten bij de plaatselijke Raad van Kerken in Soest en participeert in de gezamenlijke activiteiten van de raad en gaat voor incidentele activiteiten ook samenwerking aan met ander plaatselijk kerkgenootschappen, mits deze activiteiten vallen binnen de beleidslijnen van de vereniging. De vereniging is aangesloten bij de landelijke Vrijzinnige Geloofsgemeenschap NPB
in Zwolle.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Vrijzinnigen Soest NPB