Gesloten op zondag

Toon openingstijden

verenigingen - Stichting Antwoord - kaartoverzicht

Stichting Antwoord

Wij zijn een stichting die kerken in landen in Afrika, Oost-Europa en in het Midden-Oosten ondersteunt met het verspreiden van het evangelie, maar ook met hun activiteiten als kerk.

Wij sturen geen zendelingen naar deze landen, maar ondersteunen en vertrouwen de lokale kerken en hun medewerkers, die een passie hebben voor evangelisatie in hun eigen omgeving.

De kerken in Afrika, Oost-Europa en in het Midden-Oosten hebben vaak niet de middelen om hun werk goed te doen. En juist daar schiet Stichting Antwoord te hulp. Wij geven kinderbijbels en dagboekjes weg in acht verschillende talen, we geven hulp aan gevangenen en we adopteren bijbelschoolstudenten, die we ondersteunen.

Het begin
Op 22 oktober 1973 werd Stichting Antwoord opgericht door een aantal christenen die de nood van hun geloofsgenoten in het Oostblok wilden helpen verlichten. Het gebrek aan Bijbels en christelijke lectuur was de belangrijkste reden voor de oprichting van Stichting Antwoord.
Vanaf het begin waren koeriers van Stichting Antwoord bezig met het smokkelen van christelijke lectuur en Bijbels achter het IJzeren Gordijn. Zo kon er worden voorzien in de grote behoefte aan Bijbels.

Pjotr
Duizenden (kinder-)bijbels zijn over de grens gesmokkeld. De slagzin: "Geef Pjotr een kinderbijbel" klinkt u misschien nog bekend in de oren. Deze zin is jarenlang gebruikt om fondsen te werven voor kinderbijbels voor Oost Europa. De revolutie in het voormalige Oostblok eind jaren tachtig veranderde veel en darmee ook de werkwijze van Stichting Antwoord. De mogelijkheden groeiden enorm. Zo kon Stichting Antwoord in samenwerking met de EO (op de EO-Jongerendag in 1990) 15.000 Roemeense Bijbels naar Roemeniƫ brengen.

Wat doen wij?
Kort samengevatten: "het antwoord geven op de vraag van de lokale kerk in arme landen" . Wij maken geen gebruik van zendelingen, maar vertrouwen en ondersteunen de lokale kerken!

De kerken in Afrika, Oost-Europa en Midden-Oosten hebben vaak niet de middelen om hun werk goed te doen. En juist daar schiet Stichting Antwoord te hulp. Wij hebben kinderbijbels en dagboekjes in 8 verschillende talen die we weggeven, we adopteren bijbelschoolstudenten en bieden hulp aan gevangen. Al 35 jaar helpen bij de lokale kerken in Afrika, Oost Europa en het Midden Oosten. We zijn hierbij niet gebonden aan een bepaalde kerk of denominatie. Wij geloven er in dat ondersteuning van lokale kerk heel goed werkt, en zenden daarom geen mensen uit!

Gesloten
Opent morgen om 8.00