Nederlandse Bond van Handelaren in Vee

Vee&Logistiek Nederland is sinds 1 januari 2014 operationeel en is een fusie tussen vier partijen in de veehandel en veelogistiek, te weten: NBHV, NBW, Veetrans, en GNV. Vee&Logistiek Nederland is de brancheorganisatie voor ondernemers in de veehandel en het veetransport, ondernemers met veeverzamelcentra en importeurs en exporteurs van levend vee. Bij deze organisatie zijn achthonderd ondernemers aangesloten. De totale omzet van de sector die Vee&Logistiek Nederland vertegenwoordigt, bedraagt jaarlijks 5 miljard euro en levert een belangrijke bijdrage aan de Nederlandse export.
De missie van Vee&Logistiek Nederland luidt als volgt:

Een gunstig klimaat nastreven waarin de veehandel, het veetransport en de veeverzamelcentra op een gezond bedrijfseconomische, maatschappelijk verantwoorde en duurzame wijze kunnen ondernemen.
Dit doet Vee&Logistiek Nederland door de belangen van haar leden te vertegenwoordigen bij politiek, overheid, maatschappij en ketenpartners. Daarnaast ook door dienstverlening aan de individuele veehandelaar, veetransporteur en verzamelplaatshouder en door contacten tussen leden te stimuleren en te faciliteren.

Het verdedigen van de belangen van de leden van Vee&Logistiek Nederland loopt via verschillende wegen: van tussenkomst in de politieke besluitvorming, invloed op de publieke opinie tot een goede verstandhouding met andere belangengroepen. Vee&Logistiek Nederland is onder meer gesprekspartner van de overheid en heeft vertegenwoordigers in vele commissies, werkgroepen en andere samenwerkingsverbanden. Om een paar te noemen: Stichting Centraal Bureau Diensten aan Slachtdieren en CoMore. In Europees verband is Vee&Logistiek Nederland lid van de Europese Vee en Vleeshandelsunie (UECBV) in Brussel.

Nederlandse Bond van Handelaren in Vee
Louis Braillelaan 80