Muziekvereniging Soli Deo Gloria Zaandam

Muziekvereniging Soli Zaandam is een harmonie. Een harmonie bestaat uit houtblazers en koperblazers. Wij geven muziekles voor jong en oud. In een harmonieorkest vind je in tegenstelling tot een fanfare of brassband ook houtinstrumenten als klarinet, dwarsfluit, fagot en hobo. Verder natuurlijk trompet, saxofoon, hoorn, trombone, bariton en tuba, bas en divers slagwerk. Je kunt bij ons ook les krijgen en hierbij een instrument in bruikleen krijgen. Heb je interesse om bij ons te komen spelen? Neem dan contact met ons op.

Muziekvereniging Soli Deo Gloria Zaandam in de klas
Op vrijdag 15 en 22 juni jl. heeft muziekvereniging Soli Zaandam op basisschool Het Baken in Zaandam een muziekles verzorgd in de groepen 3 t/m 6. De kinderen mochten tijdens deze les verschillende instrumenten uitproberen en deden leuke muzikale spelletjes. De les werd verzorgd door Dieuwke Kloppenburg, de dirigente van het Grote Orkest van Soli Zaandam.

Soli Zaandam heeft verschillende orkesten, namelijk de Soli Starters (vanaf een half jaar les), het Leerlingenorkest (vanaf +/- A niveau), het Grote Orkest (vanaf B niveau) en een dweilorkest De Zaanse Zwabbers. Verder verzorgt Soli Zaandam professionele lessen op verschillende instrumenten en bieden we de gratis cursus Spel en Muziek aan, waarbij kinderen verschillende instrumenten leren kennen op een speelse manier.

Ben je enthousiast geworden, dan ben je van harte welkom op één van onze repetities vanaf 18.30 uur in ons verenigingsgebouw aan de Pauwenven 3 in Zaandam!

Het Groot Orkest staat sinds 12 maart 2010 onder leiding van Dieuwke Kloppenburg en telt zo’n 50 muzikanten van verschillende leeftijden en niveau's (B t/m D niveau). Het orkest speelt diverse muziekgenres uit de 3e-4e divisie. De repetities vinden plaats op vrijdagavond van 20.00 - 22.00 uur in het eigen verenigingsgebouw aan de Pauwenven 3 te Zaandam. Na de repetities wordt er altijd nageborreld en gekletst en is het tot in de kleine uurtjes erg gezellig!

Het Groot Orkest verzorgt elk jaar diverse optredens. Zo is er in maart het jaarlijkse Lenteconcert, waar de hele vereniging aan mee doet, en in november het Najaarsconcert waarbij een gast wordt uitgenodigd. In verband met het 110-jarig jubileum was Margriet Eshuijs in 2009 onze speciale gast. Verder neemt het Groot orkest jaarlijks deel aan een festival, wordt er in een verzorgingstehuis gespeeld en begeleidt het orkest een aantal kerkdiensten per jaar.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Muziekvereniging Soli Deo Gloria Zaandam

Services

• groot orkest