De Zaanse Schans Stichting

Gesloten (di 09.00 - 17.00)

verenigingen - De Zaanse Schans Stichting - kaartoverzicht

De Zaanse Schans Stichting

De Zaanse Schans, is één van de toeristische toplocaties van Nederland. Een Zaanse woon-werkbuurt anno 1850, gesitueerd in een prachtig polderlandschap, onder de rook van Amsterdam. Er is veel te zien en te beleven: water- en industriemolens (olie, verf, hout, specerijen);traditionele ambachten (kaas maken, tingieten, klompen maken, distilleren,cacao lab etc.); Musea (Zaans Museum & Verkade Paviljoen, Museum van het Nederlandse uurwerk, Museumwinkel Albert Heijn; winkels;werkplaatsen; restaurants;Bed & Breakfast; fietsverhuur; rondvaarten over de Zaan en in de Koeienboot in de Kalverpolder. Wandel en bewonder de Kralenttuin en overtuinen en de monumentale houten woon- en pakhuizen, vele zijn Rijks- en Provinciale Monumenten. De Zaanse Schans geeft een uitstekend beeld van de de Zaanstreek in de zeventiende en achttiende eeuw.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor De Zaanse Schans Stichting

Opent vandaag om 9.00