De Stichting Club van Tien Miljoen

De Stichting De Club Van Tien Miljoen is in 1994 opgericht door een groep verontruste Nederlanders die tot de slotsom is gekomen dat de overbevolking de gemeenschappelijke factor is in de meeste van onze maatschappelijke problemen. Een grote bevolkingsdichtheid veroorzaakt namelijk congestie, stress en met het huidige niveau van consumptie in West Europa ook een gigantische hoeveelheid milieuvervuiling. De Stichting heeft zich ten doel gesteld het publiek en de overheden bewust te maken van de noodzaak om op termijn de bevolkingsdruk drastisch te verlagen, indien we ooit van onze grote problemen verlost wensen te raken; problemen die met slechts geringe mate van overdrijving gezien kunnen worden als symptomen van het allesoverheersende probleem van de overbevolking.

Deze redenering is niet nieuw. Tot nu toe was men geneigd haar links te laten liggen, omdat er verbanden werden gelegd met de standpunten met betrekking tot immigranten en asielzoekers zoals die in rechtse hoek plegen te worden ingenomen. Uiteraard wil niemand die met de samenleving het beste voor heeft zich met dergelijke domme en negatieve ideeën associëren. De overbevolking in West Europa is niet het resultaat van immigratie, maar in beslissende mate van het tempo waarin de inheemse West-Europeanen zelf zich hebben vermenigvuldigd. Dat is de hoofdzaak en vooral daar moeten we dus ook naar de oplossing van het probleem zoeken. Hoewel de immigratie natuurlijk niet genegeerd kan worden bij het formuleren van een verantwoord bevolkingsbeleid, zal het hoofddoel moeten zijn het over een brede linie terugdringen van het geboorteoverschot.

De Stichting richt zich eerst en vooral op de situatie in Nederland. Ons land is één van de meest ernstig overbevolkte landen in de wereld en wij zijn ervan overtuigd dat onze bevolking van het huidige niveau van bijna 17 miljoen zal moeten worden teruggebracht naar een voorlopig streefgetal van 10 miljoen - de naam van onze stichting - en in een later stadium waarschijnlijk naar een nog aanzienlijk lager aantal. Dit standpunt dragen wij nu uit. De beweegredenen die daaraan ten grondslag liggen en de voorwaarden waaronder dit beleid naar onze mening moet worden uitgevoerd vindt U toegelicht in de bijgaande folder en beginselverklaring. Op Europees en mondiaal niveau zijn wij van plan met gelijkgestemde organisaties in het buitenland samen te werken.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor De Stichting Club van Tien Miljoen

De Stichting Club van Tien Miljoen