NVS-NVL Vereniging van schooldecanen en leerlingbegeleiders

Gesloten (vr 09.00 - 12.30)

verenigingen - NVS-NVL Vereniging van schooldecanen en leerlingbegeleiders - kaartoverzicht

NVS-NVL Vereniging van schooldecanen en leerlingbegeleiders

De Nederlandse Vereniging van Schooldecanen en Leerlingbegeleiders (NVS-NVL) behartigt de belangen van begeleiders die jongeren begeleiden bij hun sociaal-emotionele ontwikkeling, hun school- en opleidingsloopbaan en hun studievaardigheden.
De vereniging is onderverdeeld in drie secties: vmbo-mbo, havo-vwo en Leerlingbegeleiding.

De NVS-NVL heeft drie hoofddoelstellingen:

Leden informeren en de gelegenheid geven om pro-actief te reageren op actuele begeleidingszaken, onderwijsontwikkelingen en verenigingsaangelegenheden. Dat kan direct of via de regiokringen.

Leden, maar ook belangstellenden in breder verband, informeren over doorlopende geïntegreerde leerlingbegeleiding en loopbaanleren, over nieuws en kansen in persoonlijke loopbaanbegeleiding en sociaal-emotionele begeleiding. Daarbij hoort ook begeleiding op het vlak van leren. De NVS-NVL wil expertise overdragen en zo de leden professionaliseren. Naast informeren is het vormen van opinie een wezenlijk onderdeel van het werk van de vereniging.

Actief participeren in het debat met beleidsmakers en opinieleiders over zaken die onze leden direct aangaan.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor NVS-NVL Vereniging van schooldecanen en leerlingbegeleiders

Services

• congressen