Caritas Urk

Caritas Urk is een stichting voor Informele Zorg en Welzijn. Met informele zorg wordt bedoeld de mantelzorgers (iemand die voor familie, vriend of buur zorgt) en het vrijwilligerswerk in het kader van zorg en welzijn.
Het onderdeel welzijn richt zich vooral op welzijn van ouderen (55+) binnen de gemeente Urk.

Doelstelling van Caritas Urk
In stand houden en zonodig bevorderen van de zelfstandigheid, zelfredzaamheid en de maatschappelijke integratie van mensen, bij wie deze verloren dreigen te gaan; bijvoorbeeld door ouderendom, handicap of ziekte.
Eveneens de ondersteuning en verlichting van de mantelzorgers van cliënten.

Missie
Caritas Urk werkt vanuit de volgende missie:
“Voor cliënten en hun mantelzorgers een waardig welzijn”

Visie
De visie, die uit deze missie voortvloeit, luidt als volgt:
“Het aanbieden van overzichtelijke dienstverlening, begeleiding en ondersteuning voor de cliënten en hun mantelzorgers”

Caritas Urk
Het Roer 88