Rehoboth Stichting

Onder schoolvereniging Rehoboth (volledige naam: Vereniging Rehoboth tot stichting en instandhouding van scholen met de Bijbel te Urk), vallen 7 basisscholen. Het motto van de vereniging is: Geloof in Onderwijs. Het Woord van God is niet alleen leidend in het onderwijs dat wij geven, maar komt ook tot uiting in de manier waarop wij met de leerlingen en met de mensen om ons heen omgaan.

Schoolvereniging Rehoboth heeft op veel gebieden beleid ontwikkeld. De basis hiervoor is het beleidsstuk identiteit. Van daaruit geven wij vorm aan ons beleid voor de komende jaren. In het strategisch beleid richten wij ons op de komende vier jaar op onderwijs, personeelsbeleid, gebouwen en financiën. Op deze pagina kunt u diverse beleidsdocumenten lezen die zijn vastgesteld op het gebied van identiteit, personeel en onderwijskundig beleid.

Schoolvereniging Rehoboth ziet het personeel als het kapitaal van de organisatie. Binnen onze vereniging is het van belang dat het personeel de protestants-christelijke boodschap op een authentieke manier overbrengt en onderwijskundige bevlogenheid en vakmanschap toont.
Met andere woorden: er wordt veel belang gehecht aan identiteit, kwaliteit, professionaliteit en klantgerichtheid.

Passend Onderwijs en de bezuinigingen doen een groot beroep op het vakmanschap van de leerkrachten. Om ze daarin te ondersteunen zetten wij in op gerichte professionalisering en competentieontwikkeling van medewerkers. We hechten aan medewerkers die in staat zijn tot creatief en vernieuwend denken en handelen. We maken we systematisch gebruik van vormen van intervisie en collegiale consultatie of visitatie, ook met collega’s van andere scholen. We maken gebruik van elkaars kwaliteiten. We verwachten van medewerkers dat zij gaan voldoen aan de eisen van het landelijk in te stellen beroepsregister.

Goed onderwijs vraagt om leerkrachten die goed instructie kunnen geven. Leerkrachten van schoolvereniging Rehoboth beheersen deze vaardigheid. Zij zijn professioneel en handelingsbekwaam.

Wij willen onze kennis beschikbaar stellen door bij te dragen aan de opleiding van aankomende leerkrachten middels ‘opleiden in de school’. Het is belangrijk om ook in de toekomst over voldoende professioneel personeel te kunnen beschikken. Hierbij maken wij gebruik van de mogelijkheden van het ‘actieplan leerkracht’ en de functiemix.

Rehoboth Stichting
Burchtstraat 4