Humanitas Nijmegen

Humanitas Nijmegen e.o. is er voor mensen die het even niet in hun eentje redden. Ze vinden steun in onze activiteiten, zoals Ondersteunend Contact (OC),activerend maatjesproject of Thuisadministratie (TA).

Onze aanpak werkt. Jaarlijks geven onze 60 vrijwilligers maar liefst 130 deelnemers het zelfvertrouwen terug dat ze nodig hebben om op eigen kracht hun leefsituatie te verbeteren.

De hulp die Humanitas haar deelnemers biedt is gratis en in principe voor de periode van één jaar. In overleg met de deelnemer wordt bekeken of verdere hulp wenselijk is.

Ons werkgebied omvat de gemeenten Nijmegen, Groesbeek, Heumen,Molenhoek, Mook en Middelaar, Beuningen, Beek-Ubbergen, Wijchen, Druten en Millingen aan de Rijn.

Wij staan altijd open voor nieuwe ideeën. Vindt u dat er iets in Nijmegen en/of omgeving ontbreekt en dat de vrijwilligersorganisatie Humanitas daaraan een bijdrage kan leveren, schroom dan niet met ons contact op te nemen.

Humanitas is er voor mensen die het even niet in hun eentje redden. Ze vinden steun in een van onze meer dan 600 projecten, variërend van maatjescontacten bij inburgering tot het doorbreken van eenzaamheid. En van opvoedingsondersteuning tot rouwverwerking.

Die aanpak werkt. Jaarlijks geven onze ruim 11.500 vrijwilligers meer dan 51.000 deelnemers het zelfvertrouwen terug dat ze nodig hebben om op eigen kracht iets aan hun situatie te veranderen.

Humanitas Nijmegen
Hatertseweg 3