TOS (Thuis Op Straat)

Thuis Op Straat zorgt voor leefbaarheid en sociaal klimaat op straat, in de wijk en op het plein.

Dit doen we door onder andere activiteiten te organiseren voor en door bewoners, kinderen en jongeren, en door samen te werken met politie, opbouwwerk, middenstand en anderen.

Thuis Op Straat is dit jaar alweer 12,5 jaar actief aanwezig op de pleinen en straten van Leiden. We zijn de afgelopen jaren gegroeid van een naar vier praktijken: Zuid-West, Stevenshof, sport- en speelproject Vijf Hoven en Voorschoten. Mei 2011 zijn daar de Combinatie Functies Zuid-West, Stevenshof en De Mors bijgekomen, in november 2011 de Combinatie Functie in Voorschoten.

Tot april 2010 werkten de teams vanuit het 'hoofdkantoor' in de Valeriusstraat. Dankzij de financiƫle meevaller en de medewerking van de gemeente Leiden heeft TOS Stevenshof sindsdien een eigen onderkomen in de oude Zwaluwschool aan de Mary Zeldenrustweg. Team Voorschoten heeft sinds december 2011 onderdak in een lokaal van de Regenboogschool en team Vijf Hoven werkt vanuit het speeltuingebouw van de Vijf Hoven.

TOS Leiden heeft per praktijk productafspraken gemaakt met de subsidiegever. De teamleider is verantwoordelijk voor de uitvoering van de activiteiten. We werken net als alle TOS-praktijken in het land volgens dezelfde methodiek.

TOS (Thuis Op Straat)
Valeriusstraat 71