Stichting Belangen Grijskentekeneigenaren

Beste lezer,

Ik heet u welkom op de site van Stichting Grijskentekeneigenaren (SBG). De SBG is belangenbehartiger voor ondernemers en particulieren met een zogenaamd grijskentekenvoertuig. De SBG is opgericht in 1994 bij de toenmalige aanscherping van de grijskentekenregelgeving.

Wij hebben een aantal Hoge Raad procedures gevoerd die de gevolgen voor onze donateurs grotendeels ongedaan hebben gemaakt.

Sinds 1994 heeft de overheid particuliere gebruikers nimmer gewaarschuwd dat het grijze kenteken niet voor hen was bedoeld.

Vanaf 1 juli 2005 moeten de particuliere bezitters opnieuw fors verhoogde motorrijtuigenbelasting betalen. Echter ook particuliere bezitters voldeden aan de door de overheid gestelde (inrichtings)eisen. Zij mogen niet de dupe zijn van een overheid die kennelijk onjuiste eisen heeft geformuleerd en wij willen dan ook bereiken dat deze groep gedurende de bezitsperiode kan blijven rijden volgens de condities die golden op het moment van aanschaf van het voertuig.
Voor ondernemers voorzien wij ook de nodige problemen. De Belastingdienst kan achteraf gaan vaststellen of de bestelauto “meer dan bijkomstig” bedrijfsmatig zal worden gebruikt en in aanmerking komt voor teruggaaf van het BPM-bedrag en het verlaagde tarief van de houderschapsbelasting. De nodige (onplezierige)verrassingen zijn ook hier te verwachten!

Hans Boutkam Voorzitter

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Stichting Belangen Grijskentekeneigenaren

Services

• alle relevante gegevens op deze site en de nieuwsbrieven
  • de rechten van de mens.
  • dit kan nog jaren gaan duren.
  • op de website en via nieuwsbrieven te stoppen.
  • samen met u wacht de sbg nu op de behandeling
  • tot het zover is, heeft het bestuur
  • van de sbg besloten om de informatieverstrekking
  • van onze zaak bij het europese hof voor
  • via het forum of het postadres van de sbg kunt u uw vragen stellen.
  • zoals aanwezig in mijnsbg blijven beschikbaar.

Deze opmerking is verwijderd

Stichting Belangen Grijskentekeneigenaren