OIG-IHD Stichting

Welkom bij Stichting OIG-IHD.

De Stichting OIG-IHD heeft als doelstelling het bieden van ontspanning en vervoer voor mensen met een beperking in de gemeente Velsen e.o.

De Stichting - een organistie bestaande uit meer dan 100 vrijwilligers en ruim 600 ingeschreven gasten - wil deze doelstelling bereiken door het organiseren van een aantal ontspanningsactiviteiten en -evene-menten en het verzorgen van vervoer:

- ontspanning op het gebied van de volgende activiteiten:
het wekelijkse handwerken in De Abeel;
het wekelijkse zwemmen in zwembad De Heerenduinen;
de tweewekelijkse activiteit van De Soos in De Abeel;

- ontspanning via jaarlijkse evenementen waarvoor ingeschreven kan worden:
de vakantieweek;
de dagtocht;
de feestmiddag;
de kerstviering voor de soosgasten.

- door met zeven rolstoelbussen zowel liggend als zittend vervoer te verzorgen voor de inwoners van Velsen en omstreken, die niet in staat zijn zelfstandig gebruik te maken van het openbaar vervoer. De tarieven van het vervoer treft u aan in een overzicht op de pagina vervoer op onze website: www.oig-ihd.nl .

- het verhuren van ondersteunende hulpmiddelen zoals: een rolstoel, krukken, een rollator, bedverhoging en toiletverhoging.

- het verkrijgen van financiële middelen door het ophalen en verkopen van kleding uit de gemeentelijke containers en het ophalen en sorteren van kleding en huisraad voor de verkoopruimte aan de Industriestraat te IJmuiden. Dit logistieke proces vindt plaats met behulp van de vrachtauto en de vrachtbus. De locaties van onze textielcontainers zijn ook te vinden op de website.

OIG-IHD Stichting
Abelenstraat 1