Horizon Stichting

Gesloten (vr 09.00 - 17.00)

Toon openingstijden

verenigingen - Horizon Stichting - kaartoverzicht

Horizon Stichting

Stichting Horizon is een vriendendienst ofwel maatjesproject in Zuid-Limburg die vrijwillige maatjes inzet voor mensen die door hun langdurige psychiatrische ziekte weinig sociale contacten hebben en daardoor eenzaam zijn. Stichting Horizon brengt hen in contact met een vrijwilliger waarmee ze tweewekelijks samen iets leuks kunnen ondernemen. Het gaat om een contact van mens tot mens en nìet om een hulpverleningscontact. Elkaar accepteren zoals je bent, wederzijds respect en beiden naar vermogen investeren in een leuk gezamenlijk contact zijn belangrijke uitgangspunten bij Stichting Horizon.

Daarnaast zet Stichting Horizon ook zorgvrijwilligers in voor mensen met een langdurige psychiatrische achtergrond. Deze zorgvrijwilligers bieden een stukje praktische ondersteuning bij bijvoorbeeld boodschappen doen, vervoer van en naar de dokter of ziekenhuis, eenvoudige administratie, leren omgaan met de computer, etc. Zorgvrijwilligers zijn géén vervangers van professionele hulpverleners of begeleiders. Wat zij doen is aanvullend op de professionele hulpverlening of begeleiding die de cliënt ontvangt.

Services

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Horizon Stichting