Gesloten op zaterdag

verenigingen - Vluchtelingenwerk Noord West Holland - kaartoverzicht

Vluchtelingenwerk Noord West Holland

De Stichting VluchtelingenWerk Noordwestholland is een vrijwilligersorganisatie. Wij prijzen ons 'rijk' met zo'n 419 vrijwilligers, die professioneel aangestuurd worden door 40 beroepskrachten.

Wie zijn wij?
VluchtelingenWerk Noordwestholland is een Stichting, die de belangen behartigt van vluchtelingen, asielzoekers en nieuwkomers in haar werkgebied: vanaf het moment van binnenkomst tot en met de integratie in de Nederlandse samenleving (van A tot Z). Ons land kan immers niet alleen andere landen aanspreken op het respecteren van mensenrechten, maar moet deze verantwoordelijkheid ook zelf nemen. Deze mensenrechten zijn vastgelegd in tal van internationale verdragen, die VluchtelingenWerk als leidraad neemt voor haar activiteiten. Nederland heeft de plicht vluchtelingen bescherming en een menswaardig bestaan te bieden. Daar maakt VluchtelingenWerk Noordwestholland werk van.

Recht op bescherming
VluchtelingenWerk Noordwestholland zet zich met vele vrijwilligers in voor bescherming van asielzoekers en vluchtelingen. Dat gebeurt door het bieden van persoonlijke steun en belangenbehartiging bij hun toelating, opvang en integratie. Bescherming houdt meer in dan alleen de mogelijkheid bieden asiel te zoeken en te krijgen. Het betekent ook het voorkomen dat iemand wordt teruggestuurd, als hij gegronde vrees heeft voor vervolging, of als hij het risico loopt slachtoffer te worden van foltering of een onmenselijke of vernederende behandeling of straf. Bescherming betekent tenslotte ook het bieden van toegang tot de samenleving, en de mogelijkheid om een zelfstandig bestaan op te bouwen.

Vereniging VluchtelingenWerk Nederland
Wij, als Stichting VluchtelingenWerk Noordwestholland, zijn één van de 14 regionale afdelingen van de Vereniging VluchtelingenWerk Nederland.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Vluchtelingenwerk Noord West Holland

Opent ma 6 may om 9.00