Stichting Welzijn Lochem

Gesloten (vr 08.30 - 12.00)

Toon openingstijden

verenigingen - Stichting Welzijn Lochem - kaartoverzicht

Stichting Welzijn Lochem

Zie ook onze website: www.welzijnlochem.nl

De Stichting Welzijn Lochem is ontstaan op 1 januari 2014 door het samengaan van de Stichting Ouderenwerk Lochem en de Stichting voor Sociaal Kultureel Werk Gorssel.

De Stichting Welzijn Lochem zet zich o.a. in om ouderen en mantelzorgers in de gehele gemeente Lochem zo lang en volwaardig mogelijk zelfstandig te laten functioneren en te betrekken bij de samenleving. Versterken van zelfzorg en onderlinge zorg zijn hierbij uitgangspunten.We richten ons hierbij op het wonen, welzijn en de zorg voor deze groepen en realiseren dit door inzet van vrijwilligers en beroepskrachten. Om goed bereikbaar te zijn voor klanten en vrijwilligers werken we vanuit een locatie in Gorssel en in Lochem.

Kerntaken zijn:

Informeren, adviseren en ondersteunen van doelgroepen op maat (ouderen en mantelzorgers).
Signaleren van hiaten in de dienstverlening aan de doelgroepen, afstemmen van het aanbod en ontwikkelingen van nieuwe diensten.
Leveren van professionele inzet en faciliteren van vrijwillige inzet ten behoeve van de dienstverlening
Belangenbehartiging bij beleidsmakers.
Ruim 200 vrijwilligers ondersteunen ouderen en mantelzorgers onder de paraplu van de SWL.

De reguliere activiteiten worden bekostigd door bijdragen van de Gemeente Lochem, samenwerkingspartners, fondsen en deelnemers zelf. De bijdragen die we ontvangen vanuit een grote diversiteit aan bronnen garanderen dat we steeds goed blijven aansluiten bij vraag en aanbod in de Lochemse samenleving, zichtbaar zijn en een grote mate van onafhankelijk houden voor de uitvoering van onze dienstverlening.

Gesloten
Opent ma 20 may om 8.30