Boerderij De Viermarken

Gesloten (do 08.30 - 16.30)

Toon openingstijden

verenigingen - Boerderij De Viermarken - kaartoverzicht

Boerderij De Viermarken

De Viermarken is een zogenaamde zorgboerderij die in de noord-westelijke stadsrand van Enschede ligt.
De boerderij omvat ca. 17,5 ha landbouwgrond, grotendeels grasland en daarnaast enkele ha akkerbouw en ca. 1 ha tuinbouw. We verzorgen herten, geiten, ezels en schapen in het aangrenzende Abraham Ledeboerpark en het Van Heekpark in Enschede. Op de boerderij zijn daarnaast Lakenvelder zoogkoeien, kippen een paard en een pony.

De Viermarken is van start gegaan in 1990. Aanleiding was het ontbreken van een schakel in het voorzieningenaanbod voor de groep mensen die, door lichamelijke, geestelijke of psychiatrische handicaps, of langdurige werkloosheid niet gemakkelijk een werkplek vinden. Deze groep past vaak niet in de interne werkplaatsen van instellingen en is ook in de sociale werkvoorziening niet op haar plek. Een aantal mensen had ook gewoon behoefte aan een werkplek ‘buiten’.

Het doel van de stichting is: ‘een bijdrage leveren aan de sociaal maatschappelijke integratie van mensen met een handicap of mensen in een achterstandssituatie, door het aanbieden van een aangepaste geïntegreerde werkplek op een ecologische boerderij’.

Gesloten
Opent vandaag om 8.30