Doornakkers Scouting

Met ruim 175 leden zijn wij één van de grootste scouting groepen van Eindhoven.

Samen met ruim 40 kaderleden is het iedere zaterdag gezellig druk in en rond Blokhut "De Wierde", aan de Urkhovenseweg in de wijk Tongelre.
Blokhut 'De Wierde' ligt aan de Urkhovenseweg 27 in Eindhoven. Naast 4 grote lokalen, waar de bevers, kabouters, esta's, welpen, verkenners en gidsen in draaien, zijn er ook 3 kleinere lokalen die de rowans, sherpa's en stam betrekken.

Sinds enkele jaren staat er naast de blokhut een opslag voor de aanhangers, pionierpalen en ander materiaal.
Een stukje geschiedenis van Scouting Doornakkers.
1957 werd de Maria Goretti groep opgericht.
1960 werd de Titus Brandsma groep gestart.
1975 kwam de bestuurlijke fusie tot stand tussen de Maria Goretti- en de Titus Brandsma groep. De nieuwe naam werd Scouting Doornakkers.

1987 gaat de gemeente Eindhoven eindelijk akkoord met een subsidievoorstel en de start van de bouw van een "eigen" blokhut voor Scouting Doornakkers.

1985 gezamenlijk op zomerkamp in Bergeijk.
1986 wordt de nieuwe speltak de Bevers geboren en gestart binnen Scouting Doornakkers.

In 1987 is het groot feest. Scouting Doornakkers betrekt haar eigen blokhut De Wierde aan de Urkhovenseweg 27.
1989 wordt een nieuwe speltak opgericht. Deze is genaamd de WelKabo's. Een samenvoeging van de welpen en kabouters die op de wachtlijst staan van deze onderdelen.

1995 ging de groep voor haar 35 jarig jubileum naar Maredsous in België.
1995 nam Peter van Vugt afscheid als groepsvoorzitter van Scouting Doornakkers.

2000 De groep bestaat 40 jaar. Er wordt gekozen om het jubileum te vieren met een reunie, een feest en een scouting-like recordpoging.

Doornakkers Scouting
Urkhovenseweg 27