Scholen van Oranje

De Vereniging Een School met de Bijbel is een middelgrote en prominente onderwijsorganisatie binnen het primair onderwijs in Dordrecht. De vereniging heeft het doel de christelijke identiteit uit te dragen op vier scholen in Dordrecht.
In totaal is er sprake van ongeveer 1700 leerlingen en zijn op de vier scholen 160 personeelsleden werkzaam.

Onze missie

Wij zijn een professionele, groeiende en gastvrije organisatie, die leerlingen en medewerkers vanuit een protestants-christelijke levensovertuiging een respectvolle en veilige omgeving biedt. Ons kwalitatief uitstekend onderwijs biedt ieder kind de kans om zijn of haar talenten optimaal te ontplooien. Wij staan midden in de maatschappij. Onze scholen zoeken actief aansluiting in de wijken en met organisaties in het belang van het onderwijs en het welzijn van de kinderen.

De identiteit van de vereniging is vastgelegd in een aantal kernwaarden. Met elkaar vormen deze kernwaarden de grondslag onder de visie waarme wij onze diensten verlenen. Kernwaarden zijn de leidende, algemeen aanvaarde principes in de organisatie; de kernwaarden helpen ons de visie waar te maken en te handelen zoals verwoord in het strategische beleidskader. Wat de visie betekent voor onze organisatie is samengevat in de missie.

Professionaliteit
Onder professionaliteit verstaan wij dat de medewerkers in staat zijn hun vak goed uit te oefenen, dat zij zich blijven ontwikkelen, dat zij intensief samenwerken binnen en buiten de organisatie, dat ze maatwerk aan hun leerlingen leveren en een veilige omgeving bieden.

Betrokkenheid
Betrokkenheid staat voor aandacht voor de leerlingen en collega's om ons heen. Meer dan alleen het lesprogramma afdraaien, actief bezig zijn met niet-lesgebonden activiteiten. Pro-actieve communicatie met ouders en opvoeders. Opkomen voor de organisatie, een actieve bijdrage leveren aan de belangen van de school en de school vertegenwoordigen in andere netwerken.

Resultaatgerichtheid
Resultaatgerichtheid betekent dat er zowel op organisatieniveau als op medewerkerniveau duidelijke afspraken gemaakt worden en doelen worden geformuleerd. Op transparante wijze verantwoording nemen en afleggen zijn de twee kanten van resultaatgerichtheid. Voor de directeuren betekent dit werken met een heldere beleidscyclus en daarop afgestemde managementrapportages. Voor medewerkers betekent dit dat afspraken en doelen leidend zijn voor het eigen functioneren.

Services

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Scholen van Oranje