Geopend tot 17.00

verenigingen - Stichting Richting - kaartoverzicht

Stichting Richting

Stichting Richting. Werken aan samenleven.
Stichting Richting’ helpt de samenleving verder.

Stichting Richting is de welzijnsorganisatie die actief hulp biedt aan mensen en groeperingen die een welkome bijdrage willen leveren aan de verbetering van het woon- en leefklimaat in de gemeente Dongen. De stichting ondersteunt sociale, maatschappelijke of culturele initiatieven die de kwaliteit van de samenleving verbeteren en biedt kwetsbare groepen extra ondersteuning bij het realiseren van wensen en nieuwe plannen. Hierbinnen nemen de jeugd en de jongeren een speciale plaats in.
Zeker in deze tijd, waarin we niet altijd dezelfde taal spreken en waarin de wet- en regelgeving er niet eenvoudiger op wordt, helpt Stichting Richting bij het ontwikkelen, organiseren en uitvoeren van nieuwe initiatieven. Actief en betrokken zet Stichting Richting zich in op een breed werkterrein en toetst dit aan het welzijnsbeleid van de gemeente Dongen. Als klankbord en spreekbuis voor de gemeente speelt Stichting Richting een centrale rol en helpt zij de Dongenaren, jong en oud verder. Met raad en daad staat de stichting de inwoners van Dongen terzijde zowel individueel, in groepsverband of als vereniging.

Stichting Richting. Goed voor elkaar.

Onafhankelijk en zonder vooroordeel staat ‘ Stichting Richting’ midden in de maatschappij. Onbevangen en vol initiatief draagt de stichting bij aan de ontwikkeling van een betere samenleving waarin nieuwe initiatieven de ruimte krijgen die zij verdienen. Van taalcursus tot jongerenfestival. Van sponsorloop tot wijkfeest. Van voorlichtingsavond tot workshop helpt de stichting de plannenmakers verder en werkt hierin samen met de gemeente, vrijwilligers of vrijwilligersorganisaties. Naast de hulp aan de inwoners ondersteunt Stichting Richting de gemeente bij de realisatie van het welzijnsbeleid in Dongen. Zowel op korte als op lange termijn ontwikkelt zij samen de plannen en draagt de zorg voor de uitvoering daarvan. Kortom: samen leven betekent samen zorgen, voor nu en morgen.

Open
Sluit om 17.00