Etty Hillesum Centrum

Gesloten (di 13.00 - 16.00)

Toon openingstijden

verenigingen - Etty Hillesum Centrum - kaartoverzicht

Etty Hillesum Centrum

Het Etty Hillesum Centrum is in de regio Deventer een bekend adres voor lezingen, exposities, concerten, vredeseducatie en andere activiteiten rond thema’s als vrede, mensenrechten, bezinning en maatschappelijke inzet. Minder bekend is dat het ook mogelijk is om met een groep het centrum te bezoeken voor een programma naar wens.

In het Documentatiecentrum bevindt zich een uitgebreide collectie boeken, artikelen, tijdschriften, krantenknipsels, video’s, dvd’s, muziek cd’s en educatief materiaalover de volgende onderwerpen:
- de geschiedenis van Etty Hillesum;
- onderwerpen die voortvloeien uit het gedachtengoed van Etty Hillesum;
- de geschiedenis van de Deventer Joden vanaf ca. 1815 tot heden;
- de geschiedenis van het Etty Hillesum Centrum.

Voor belangstellenden bestaat de gelegenheid om ter plekke te studeren, video’s te bekijken of materiaal te lenen. Tijdens de openingstijden van het centrum kunt u het Documentatiecentrum bezoeken, te weten op iedere woensdag, zaterdag en zondag tussen 13.00 uur en 16.00 uur. We raden u echter aan om van te voren even te bellen in verband met eventuele andere activiteiten van het centrum.
Voor uitgebreide studie of als u assistentie van één van onze medewerkers wenst, bent u van harte welkom het Documentatiecentrum op afspraak te bezoeken. De medewerker van het Documentatiecentrum, Anne Vrielink, is in principe iedere dinsdag tussen 9.30 uur en 15.00 uur aanwezig.
Omdat het Etty Hillesum Centrum een vrijwilligersorganisatie is, kunnen reacties op e-mail verkeer en dergelijke soms wat langer duren.

Visie:
In de huidige samenleving is het van groot belang dat "beter samenleven", in de zin van bewust en respectvol omgaan met de ander ongeacht afkomst of achtergrond, wordt geleerd en gestimuleerd.

Missie:
Het EHC wil een bijdrage leveren aan bewust en respectvol samenleven, met als bronnen de geschiedenis van de Deventer joden en het gedachtegoed van Etty Hillesum.

Doelstelling:
Het organiseren van activiteiten voor jong en oud die een positieve bijdrage leveren aan bewust en respectvol samenleven, met name in de stedendriehoek en Salland.

Gesloten
Opent vandaag om 13.00