Geopend tot 17.00

verenigingen - Juconi Stichting Hoop voor Straat- en Zwerfkinderen - kaartoverzicht

Juconi Stichting Hoop voor Straat- en Zwerfkinderen

Juconi staat voor ‘Junto con los niños’ wat ‘samen met de kinderen’ betekent. Wij zetten ons in voor kinderen die op straat leven in Latijns-Amerika. Juconi Nederland richt zich met name op Colombia in de regio Palmira Valle, maar ondersteunt ook projecten in Ecuador en Mexico.

Juconi heeft twee hoofddoelstellingen:
Door opvang (onderdak, verzorging, scholing en medische zorg) willen wij straat- en zwerfkinderen van het hopeloze leven op straat bevrijden. Juconi wil de kinderen aantonen dat het leven meer kan inhouden en ze vervolgens op weg helpen om in de wereld een normaal bestaan te leiden.
Verder wil Juconi de Nederlandse bevolking bewustmaken van de problematiek van de straatkinderen en geven wij informatie over het werk van de stichting in het algemeen en het werk in Colombia in het bijzonder. Voor een belangrijk deel geven wij voorlichting door middel van het verspreiden van o.a. nieuwsbrieven, het verstrekken van informatie via social media en digitale wegen en het voeren van persoonlijke gesprekken. Zo nu en dan is Juconi tijdens evenementen aanwezig om aandacht te vragen voor de problemen van deze groep.

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Juconi Stichting Hoop voor Straat- en Zwerfkinderen

Open
Sluit om 17.00