Fonds Podiumkunsten

Gesloten (wo 09.00 - 17.00)

Toon openingstijden

verenigingen - Fonds Podiumkunsten - kaartoverzicht

Fonds Podiumkunsten

Het Fonds Podiumkunsten is hét cultuurfonds voor muziek, muziektheater, dans en theater in Nederland. Het Fonds geeft namens de Rijksoverheid ondersteuning aan alle vormen van professionele podiumkunsten.

Het gaat het Fonds Podiumkunsten daarbij om kwaliteit in de meest ruime zin van het woord. Naast kwaliteit spelen prestaties een steeds belangrijkere rol. Het Fonds streeft naar een podiumkunstsector die zoveel mogelijk verschillende mensen aanspreekt, raakt én midden in de samenleving staat. Het Fonds wil de taal van de makers spreken, relaties aangaan op inhoudelijk niveau en stelt zich op als deskundige gesprekspartner.

Tegelijkertijd wil het Fonds Podiumkunsten zich onderscheiden door zorgvuldig en transparant te zijn in haar beoordelingen en besluiten. Tot en met 2012 beschikt het Fonds Podiumkunsten jaarlijks over een budget van ongeveer 60 miljoen euro aan publieke middelen. Vanaf 2013 heeft het Fonds een budget van 43 miljoen euro beschikbaar.

Naast de nieuwe meerjarige activiteitensubsidie (2013-2016) biedt het Fonds Podiumkunsten enkelvoudige en tweejarige programmering- en productiesubsidies en individuele subsidies voor componisten en podiumkunstenaars.

Bijzondere aandacht gaat uit naar internationalisering, culturele diversiteit bij kunstenaars, gezelschappen en podia. Het stimuleren van innovatie in de keten van scheppen, productie, distributie en afname is een speciale taak van het Fonds Podiumkunsten.

Gesloten
Opent morgen om 9.00