Discriminatiezaken Bureau

Het Bureau Discriminatiezaken is het kenniscentrum voor gelijke behandeling in de regio’s Hollands Midden en Haaglanden. Individuele burgers, organisaties, instellingen en overheden kunnen bij het bureau terecht voor informatie, advies en ondersteuning bij klachten over discriminatie. Het bureau verzorgt ook voorlichting en training op maat en biedt ondersteuning bij het ontwikkelen en implementeren van non-discriminatie beleid. Verder verricht het bureau onderzoek naar de aard en omvang van discriminatie.

Mensen die discriminatie ervaren of hiervan getuige zijn, kunnen dit melden bij het Bureau Discriminatiezaken. Wat er vervolgens met een melding gebeurt, is afhankelijk van wat de melder wenst en wat de mogelijkheden zijn.
Sommige melders wensen alleen registratie van wat ze hebben meegemaakt of gezien. Andere melders stellen prijs op informatie over wetgeving of willen advies over de mogelijkheden in hun zaak. Ook kunnen melders vragen om ondersteuning bij het voeren van een klachtenprocedure.

Discriminatiezaken Bureau
2501CG Den Haag