WIJ

WIJ helpt mensen zichzelf te helpen. Zo behouden zij hun zelfstandigheid en sociale contacten zo lang mogelijk. Mensen richten hun eigen leven in en maken zelf keuzes. Soms kunnen zij daarbij hulp gebruiken, bijvoorbeeld als ze ouder worden, een chronische ziekte hebben of een lichamelijke of verstandelijke beperking.

WIJ heeft vele mogelijkheden op het gebied van persoonlijk advies en ondersteuning, praktische hulp aan huis, bewegings- en ontmoetingsactiviteiten. Uitgangspunt voor WIJ zijn de vragen en behoeften van mensen zelf. WIJ maakt in haar werk zoveel mogelijk gebruik van wat iemand zelf kan: mensen met een vraag werken met WIJ aan een oplossing die bij hen past.

De naam WIJ staat voor aandacht en steun van mensen voor mensen. En wel op zo’n manier dat iedereen die iets vraagt aan WIJ, zelf mee bepaalt hoe de hulp of steun eruit ziet. WIJ staat voor samenwerking, binnen en buiten WIJ: WIJ werkt samen met iedereen die een bijdrage wil leveren aan zelfstandigheid van mensen: het sociale netwerk van familie, buren en vrienden, mantelzorgers, vrijwilligers en professionals. WIJ werkt in de gemeenten Breda, Alphen-Chaam en Baarle-Nassau.

WIJ is een netwerk van meer dan 1000 vrijwilligers, zo'n 50 (parttime) betaalde medewerkers en 40 docenten. Bij WIJ geldt: vrijwilligers waar het kan en beroepskrachten waar het moet.

Allen hebben respect, aandacht en passie voor de mensen met en voor wie ze werken.
Allen zijn betrokken, bekwaam en betrouwbaar. Alles wat er gebeurt doen we samen.

WIJ
Overakkerstraat 101