De Gemeenschap Hooge Berkt

Gemeenschap De Hooge Berkt is een christelijke leefgemeenschap van ruim honderd personen die in Bergeijk, Thorn en elders wonen. Het gemeenschappelijk leven speelt zich af rond een ontvangstruimte, een kapel, een eetruimte en huizen met gastenkamers.

De gemeenschap is ontstaan uit gastvrijheid. De kerkelijke achtergrond van de leden verschilt. Het gemeenschappelijk ankerpunt is de doop.

Tot de gemeenschap behoren echtparen, religieuzen, alleenstaanden en gezinnen met kinderen. Een aantal mensen wonen in
gemeenschappelijke huizen aan de rand van het dorp Bergeijk. Een
ander deel woont in het dorp zelf. Ook leeft een kleine groep in het Limburgse ‘witte stadje’ Thorn. En weer anderen wonen elders in Nederland en Vlaanderen

De Gemeenschap Hooge Berkt