De Vang Dorpshuis

Gesloten (do 19.00 - 01.00)

verenigingen - De Vang Dorpshuis - kaartoverzicht

De Vang Dorpshuis

Dorpshuis de Vang staat op de grens van de twee lintdorpen Benningbroek en Sijbekarspel. Het dorpshuis is in 1971 geopend, met de bedoeling een plek te creëren waar dorpsgenoten elkaar kunnen ontmoeten. Voor de gezelligheid en/of om gezamenlijk iets te ondernemen in club- of verenigingsverband. De naam de Vang verwijst naar de molen die voorheen vlak bij het dorpshuis stond. Het adres Molenstraat verwijst daar ook nog naar.

Multifunctioneel
Het dorpshuis biedt onderdak aan verschillende verenigingen, clubs en culturele instellingen. Denk hierbij aan gym-, aerobic en volleybal, toneelclub, biljartclubs, darters en plattelandsvrouwen. Maar ook de schooldokter heeft hier zitting en het stembureau vindt er onderdak.

Gebouw
Het gebouw bestaat uit een bar-café, een grote zaal met podium (tevens sportzaal) voor feesten en evenementen en twee kleinere ruimtes voor vergaderingen en besloten bijeenkomsten. Daarnaast zijn er ruimtes permanent verhuurd aan de Regiobank en kinderdagverblijf De Blokkendoos.

Gemeente
Dorpshuis de Vang is een van de tien dorpshuizen in de diverse kernen van de gemeente Medemblik. De gemeente draagt bij aan de kosten van onderhoud van de gebouwen, voor de exploitatie draaien de dorpshuizen zelf op.

Bar/café
U kunt hier terecht voor een van de vele activiteiten of om zomaar een drankje of een hapje te halen.
Ontmoet uw dorpsgenoten in een ongedwongen sfeer en hoor de laatste nieuwtjes, roddelen doen we hier natuurlijk niet... :-)

U ken hier peut anzitte aan de bar of aan een tafeltje, een koppie doen of een lekker assebasie pakken.

Snackbar
Onze snackbar is vijf dagen per week geopend (niet op maandag en dinsdag), u kunt snacks ook meenemen.

Zaalverhuur
In Dorpshuis de Vang hebben we meerdere zalen, deze zijn (ook incidenteel) te huur voor vergaderingen en/of andere bijeenkomsten. Ook voor feesten en partijen bent u bij ons op het juiste adres.

Of u met 6 of met 200 mensen wil komen, bijna alles kan bij ons. Informeer gerust eens naar de mogelijkheden.

Catering
Dorpshuis de Vang kan ook voor u de volledige catering verzorgen voor grote of kleine feestelijke gelegenheden. Een bruiloft, jubileum, verjaardag of een ander feest? Niets is ons te gek.

Uitstekend verzorgde catering vanaf 10 personen is ook voor u bereikbaar, informeer gerust eens naar de mogelijkheden.

Opent vandaag om 19.00
vrijdag19.00 - 1.00