De Dissel MFC

de Dissel,

het Multi Functioneel Centrum van Wijkvereniging Marsdijk. Op deze pagina vertellen wij u graag iets over het ontstaan van onze vereniging.

Oprichting

Na de eerste bijeenkomst in februari 1988 is de Wijkvereniging op 26 mei 1988 officieel opgericht. De vereniging had toen haar onderkomen in O.B.S. de Marskramer. De wijk Marsdijk was immers nog volop in aanbouw. Gelukkig had de Gemeente Assen toen al financieel rekening gehouden met een nieuw wijkgebouw dat alweer enige tijd bekend staat als de Dissel.

Bij de oprichting zijn er een aantal commissies en werkgroepen opgericht voor sport en spel, speel- en groenvoorziening, de wijkkrant, verkeer en veiligheid en een feestcommissie.

De Dissel MFC
Kleuvenstee 2/4