Metakids Stichting

Kansloos bestaat niet.

Drie simpele woorden die staan voor de drive van stichting Metakids. Er worden in Nederland zo'n 800 kinderen per jaar geboren met een stofwisselingsziekte. Dat is meer dan twee per dag. Veel kinderen overlijden voor hun 18e verjaardag, omdat er voor de meeste stofwisselingsziekten nog geen behandelingen zijn. Dat is onaanvaardbaar!

Metakids werft daarom fondsen om meer wetenschappelijk onderzoek mogelijk te maken en stofwisselingsziekten onder de aandacht van een breder publiek te brengen.

Wij richten ons met fondsenwerving op particulieren, bedrijven, overheid, service clubs en andere subsidieverstrekkende instanties. Daarnaast geven we voorlichting door middel van presentaties, via onze website en door verspreiding van informatiemateriaal.

Omdat er voor veel stofwisselingsziekten nog geen behandeling bestaat, wordt bijna de helft van alle kinderen met een stofwisselingsziekte nooit ouder dan 18 jaar. Veel van de overige kinderen hebben levenslang een ernstige hersenbeschadiging of zijn zwaar lichamelijk gehandicapt.

Stichting Metakids zet zich in voor al deze kinderen. Door stofwisseloingsziekte onder de aandacht te brengen willen we zoveel mogelijk geld voor wetenschappelijk onderzoek op halen. Want onderzoek brengt een behandeling voor kinderen met een stofwisselingsziekte dichterbij. Daarbij hebben we uw hulp hard nodig!

Wij kijken vol optimisme naar de toekomst. Er zijn goede voorbeelden van onderzoeken die tot succesvolle behandelmethodes hebben geleid. Zo konden bijvoorbeeld voor kort slechts 3 behandelbare stofwisselingsziekten bij baby’s met de hielprik worden opgespoord, nu zijn dat er maar liefst 14. Maar er worden nog te veel zieke kinderen geboren die niet behandeld kunnen worden.

Dus blijven we ons inzetten voor hen, voor nu en voor de toekomst!

Metakids Stichting
Vijzelstraat 20