Gesloten op vrijdag

Toon openingstijden

verenigingen - Kerk En Buurt Amsterdam Noord - kaartoverzicht

Kerk En Buurt Amsterdam Noord

We willen in ons werk iets betekenen voor de mensen in de buurt. Dat kan van alles zijn: hulp bij het schrijven van een brief aan een instantie, luisteren naar een verhaal, even op adem komen.

Behalve op persoonlijk niveau zetten we ons ook op een meer structurele manier in voor een leefbare wijk. Deels door netwerkopbouw, deels door het versterken van krachten en processen in de buurt. We vervullen een rol in de buurt in het kader van preventief armoedebeleid en buurtopbouw.
Dat alles doen we samen met een groot aantal partners.

Onze eigen activiteiten op een rij:

Huiskamer
Iedereen is welkom op dinsdag en donderdag tussen 11.00 en 13.00 uur.
'Mensen zoeken gezelligheid bij ons. Ze kletsen wat met elkaar, spelen een potje rummicub, zitten te breien. Heel simpel', aldus vrijwilliger Thea. Gemiddeld komen er zo'n tien bezoekers.

Spreekuur
'Bij het spreekuur houden we ons bezig met praktische ondersteuning. Dan moet je denken aan het invullen van een formulier, het schrijven van brieven aan instanties, of bemiddelen bij een burenruzie', legt buurtpastor Yvonne Smit uit. Het spreekuur is iedere dinsdag van 11.00 tot 12.00 uur.

Buurtmaaltijd
Tussen de twintig en dertig mensen bezoeken de maandelijkse buurtmaaltijd. 'Iemand die een keer geweest is, komt ook weer terug', zegt vrijwilliger Frans. De maaltijden worden door vrijwilligers gekookt, maar ook de bezoekers bieden steeds vaker hun diensten aan. Er wordt niet alleen Hollandse pot gekookt, maar ook Italiaans, Turks of Irakees.

Ondersteuningsfonds
We hebben als Kerk & Buurt Noord een fonds voor financiële hulpaanvragen, bijzondere bijdragen en een 'pechpot'. Bij dat laatste gaat het om bijdragen tot €50 waarmee mensen weer even geholpen zijn. Dan gaat het bijvoorbeeld om medische producten of diensten, reisgeld voor ziekenhuis- of familiebezoek, of schoolbijdragen.

Gesloten
Opent di 23 apr om 11.00