KNGF Geleidehonden

KNGF Geleidehonden is een non-profit organisatie met CBF-keur en ANBI-status. Wij leiden sinds 1935 geleidehonden op voor visueel gehandicapten. Daardoor hebben wij een schat aan kennis en ervaring op het gebied van hond en handicap. Deze vakkennis zetten we tegenwoordig ook in voor mensen met andere handicaps: bijvoorbeeld mensen in een rolstoel of kinderen met autisme. Doel van de stichting is het bevorderen van de mobiliteit en zelfstandigheid van (visueel) gehandicapten door de inzet van professioneel opgeleide honden. Geen ander mobiliteits- of hulpmmiddel biedt visueel en anders gehandicapten zoveel onafhankelijkheid en vrijheid.

Kwaliteit staat bij KNGF Geleidehonden hoog in het vaandel. Daarom hechten wij behalve aan strenge interne toetsing ook veel belang aan een objectieve, externe controle.

Wilt u meer informatie over de geleidehond, autismegeleidehond, assistentiehond of buddyhond? Wij beschikken over passend informatiemateriaal op CD-rom, website, in brochure en staan u graag telefonisch of persoonlijk te woord.

KNGF Geleidehonden
Amsteldijk Noord 42