Dansgroep De Klepperklumpkes

De Klepperklumpkes van 't Walfort is een folkloristische dansgroep uit Aalten. De groep is opgericht op 10 mei 1954 met het doel om de Gelderse streekfolklore te bewaren voor het nageslacht.

De leden van de groep zijn gekleed in originele Gelderse (Achterhoekse) klederdracht, zoals deze omstreeks 1900 werd gedragen. Het dansrepertoire bestaat uit plusminus 35 oude, meest Achterhoekse en Twentse dansen, die ook dateren uit die tijd.De meest bekende dansen zijn de Driekesman, Pot met bonen en de Hôksebarger, gedanst uiteraard op blank geschuurde klompen.

De groep verzorgt per jaar vele optredens in Nederland maar ook ver daar buiten.
Zo is men een graag geziene gast op festivals o.a in België, Denemarken, Duitsland, Engeland, Frankrijk, Oostenrijk, Slowakije, Spanje, Zweden en Zwitserland.

Algemene informatie:

Aalten ligt verscholen in het groen van de Gelderse Achterhoek, in het oosten van Nederland. In de gemeente zijn plusminus 800 bedrijven gevestigd, waarvan ongeveer de helft uit industrie bestaat. Verder is er een groot verenigingsleven met vele muziekkorpsen, zanggroepen en sportverenigingen.

Services

Er zijn nog geen expertises ingevuld voor Dansgroep De Klepperklumpkes

• gelderse streekfolklore
  • online contactformulier